Odpowiedzi

2010-02-15T18:05:13+01:00
Potrzeba-stan braku czegoś, zdefiniowany w określonym momencie

Potrzeby można podzielić na :
jednostkowe-grupowe
realne-nierealne
bieżące-przyszłe
podstawowe(bytowe)-ponad podstawowe

Lub w postaci piramidy
P. Samorealizacji
P.Uznania
P.Przynależności
P.Bezpieczeństwa
P.Fizjologiczna

Sposób ich zaspokajania zależy od rodzaju powyżej scharakteryzowanych potrzeb.


Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T20:33:11+01:00
Potrzeba- to stan niepokoju spowodowany brakiem czegos. Potrzeby mogą byc nieograniczone. Zaspokojenie jednej wywoluje nowa. Sposób zaspokojenia potrzeb dla kazdego moze byc inny. Potrzeby mogą byc jednorazowe np. wykształcenbia lub powtarzalne np. jedzenia.

Piramida potrzeb według Maslowa:
-samorealizacji
-uznania i szacunku
-spoleczne
-bezpieczenstwa
-fizjologiczne

Charakterystyka potrzeb:
-fizjologiczne- przetrwanie i prawidlowe funkcjonowanie organizmu np. pragnienie, sen, wynagrodzenie
-bezpieczenstwa osobiste i socjalne np. potrzeba ochrony przed krzywda fizyczna, dbanie o zdrowie
-spoleczne-kontakty z innymi osobami lub grupaminp. milosc, akceptacja, przyjazn
uznania-szacunek ze strony innych osób np. potrzeba niezaleznosci, szacunku dla siebie i innychi uwagi dla siebie i innych osob
-samorealizacji-dazenie do tego co jest mozliwe np. potrzeba rozwoju osobistego, awansu w pracy i odnoszenia sukcesu.

Sposoby zaspokojenia potrzeb:
-potrzeba snu- polozenie sie spac, odpczynek
-podrózowania-wyjechac w podroz
-mieszkania-kupic mieszkanie, zamieszkac


1 5 1