A)0,4 godziny - ile to minut?
b)1/500 kilometra - ile to metrów?
c)0,12 litra - ile to milimetrów?
d)3/4 kilograma - ile to dekagramów?
e)0,3 km2 - ile to hektarów?
f)2500m2 - ile to arów?
g)przedstaw ułamek dziesiętny 0,045 w postaci ułamka zwykłego o jak najmniejszym mianowniku.
h)znajdź rozwinięte dziesiętne liczby 35/16

2

Odpowiedzi

2010-02-15T15:20:24+01:00
A 24 minuty
b 2 metry
c 120 mililitrow
d 75 dag
e 30 ha
f 25 arów
g 9/200
h 2,1875
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T16:09:15+01:00
A)0,4 godziny - ile to minut?
0,4*60 = 24 minuty

b)1/500 kilometra - ile to metrów?
1/500*1000 = 2 metry

c)0,12 litra - ile to mililitrów?
0,12*1000 = 120 mililitrów

d)3/4 kilograma - ile to dekagramów?
3/4*100 = 75 dekagramów

e)0,3 km2 - ile to hektarów?
0,3*100 = 30 hektarów

f)2500m2 - ile to arów?
2500*0,01 = 25 arów

g)przedstaw ułamek dziesiętny 0,045 w postaci ułamka zwykłego o jak najmniejszym mianowniku.
45/1000 = 9/200

h)znajdź rozwinięte dziesiętne liczby 35/16
35:16 = 2,1875
6 4 6