Odpowiedzi

2010-02-15T15:19:26+01:00
Rola :
Utrzymanie rośliny w glebie
Pobieranie soli mineralnych z gleby
Magazynowanie substancji odżywczych.

Budowa
Czapeczka
stożek wzrostu
stożek wydłuzania
włosienie
korzenie boczne
  • Użytkownik Zadane
2010-02-15T15:20:36+01:00
Rola:
- utrzymuje rosline w podlozu;
- pobiera wode wraz z solami mineralnymi z podloza;
- moze gromadzi c materialy zapsowe( w postaci przeksztalcen korzenia);
Budowa:
Korzen moze miec budowe pierwotna lub wtorna. W obu tych budowach mozna wtroznic wiazke pzrewodzaca(drewno i lyko), srodksoornie, okolnice, miazge korkotworcza orazskorke(epibleme) - wypsisane czesci zgodnie z ich umeiszcniem na planie kola poczynajac od najbardziej lezacje w srodku
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T15:25:05+01:00
ROLA KORZENIA:
Korzeń - Utrzymuje roślinę w podłożu i pobiera wodę Łodyga - doprowadza wodę do innych organów n.p liści

BUDOWA KORZENIA:
-Czapeczka
-stożek wzrostu
-stożek wydłuzania
-włosienie
-korzenie boczne



chyba tak :-)