Mam na jutro wiec piszczie dam naj ;)

zad 1 sprawdz czy podana liczba spełna dane równania
a) 2x+3=7 2
b) 13-x=6 -7
c) 2x + 5= 26 1
d) 31x - 30 = 30 1
e)2x+1=2 1/2
f) 12{x-1}=12 2

zad2 sprawdz czy wsrod liczb: -3, 0, 1, 2 sa rozwiazanian równania
a) 5x-1=-1
b)x(x-3)-10=0
c)2x+2= x do kwadratu + x
d) {X+X+X+X} + 6x = 7x do kwadratu
e) 2:{x+1} - x + 2x do kwadratu=3

3

Odpowiedzi

2010-02-15T15:35:53+01:00
Zad 1
a)2x+3=7 2
2x=72-3
2x=69/2
x=34,5
b) 13-x=6 -7
-x=6-7-13
-x=-14
x=14
c)2x + 5= 26 1
2x=261-5
2x=256/2
x=128
d)31x - 30 = 30 1
31x=301+30
31x=331/31
odp ta liczba nie spełnia
e)2x+1=2 1/2
2x=2,5-1
2x=1,5/2
x=0,75
f)12{x-1}=12 2
12x-12=122
12x=122+12
12x=134/12
odp.ta liczba nie spelnia

zad 2
a)5x-1=-1
5*(-3)-1=-1
-15-1=-1
nie prawda
5x-1=-1
5*0-1=-1
prawda
5x-1=-1
5*1-1=-1
5-1=-1
nieprawda
5x-1=-1
5*2-1=-1
10-1=-1
nieprawda
b)x(x-3)-10=0
-3(-3-3)-10=0
-3*(-6)-10=0
18-10=0
nieprawda
x(x-3)-10=0
0(0-3)-10=0
3-10=0
nieprawda
x(x-3)-10=0
1(1-3)-10=0
1*(-2)-10=0
-12=0nieprawda nie jest do konca zrobione:)
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T15:38:20+01:00
A)2*2+3=7
4+3=7
7=7
b)13-(-7)=6
20=6
c)2*1+5=26
2+5=26
7=26
d)31*1-30=30
31-30=30
1=30
e)2*1/2+1=2
1+1=2
2=2
f)12(2-1)=12
24-12=12
12=12
2.
a)5*(-3)-1=-1
-15-1=-1
-16=-1
**********
5*0-1=-1
0-1=-1
-1=-1
b)-3(-3-3)-10=0
9+9-10=0
18-10=0
8=0
********
0(0-3)-10=0
0-10=0
-10=0
*******
1(1-3)-10=0
1-3-10=0
-12=0
*******
2(2-3)-10=0
4-6-10=0
-12=0

dalej nie wiem:(
2 5 2
2010-02-15T15:39:15+01:00
Zad 1
a) 2x+3=7 2
2x=4
x=2 TAK
b) 13-x=6 -7
x=7 NIE
c) 2x + 5= 26 1
2x=21
x=10,5 NIE
d) 31x - 30 = 30 1
31x=60
x= 60/31 NIE
e)2x+1=2 1/2
2x=1
x=1/2 TAK
f) 12(x-1)=12 2
12x-12=12
12x=24
x=2 TAK

zad2 sprawdz czy wsrod liczb: -3, 0, 1, 2 sa rozwiazanian równania
a) 5x-1=-1
5x=0
x=0 TAK
b)x(x-3)-10=0
x²-3x-10=0
delta=9+40=49
√delty=7
x₁=3+7/2=10/2=5 NIE
x₂=3-7/2=-4/2=-2 NIE
c)2x+2= x² + x
-x²+x+2=0
delta=1+8=9
√delty=3
x₁=-1+3/-2=2/-2=-1 NIE
x₂=-1-3/-2=-4/-2=2 TAK
d) {X+X+X+X} + 6x = 7x²
4x+6x=7x²
-7x+10=0
delta=49
√delty=7
x₁=-10+7/-14
x₁=-3/-14=3/14 NIE
x₂=-10-7/-14=-17/-14=17/14 NIE
e) 2(x+1) - x + 2x²=3
2x+2-x+2x²=3
2x²+x-1=0
delta=1+8=9
√delty=3
x₁=-1+3/4=-1/2
x₂=-1-3/4=-1
1 5 1