Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T15:53:28+01:00
1 =składa sie z cukru deoksyryboza, zasady azotowej( adeniny, guaniny, cytozyny i tyminy) i reszty kwasy fosforowego.

2= w dna w zasadzie azotowej występuje tymina, natomiast w rna URACYL. iii. dna składa sie z podwójnej helisy a rna z pojedynczej .

3= dna - zawiera informacje o wszystkich rodzajach białek w naszym organizmie
rna -przenosi informacje o białkach z jadra kom. do cytoplazmy i dostarcza aminokwacy do rybosomu.

4= komplementarnosc zasad dna polega na tym ze adenina z jednej nicy laczy sie z tymina z drugiej nici, podobnie cytozyna łaczy sie z guanina
3 5 3
2010-02-15T15:54:36+01:00
4.A=T C=G
3 Funkcje
DNA - Materiał genetyczny komórki
zzapisana inf o kolejnosci aminokwasów we wszystkich białkach
RNA- uczestnicz w etapach- mRNA-matrycowy rRNA-rybosomowy(budulcowy) tRNA- transportowy( transportuje aminokwasy z cytoplazmy do rybosomów )
2 budowa
DNA -A-ademina, c-cytozyna, guanina -g tynina t
Rna - A C G u-uracyl
1Nukleotyd- Dna , RNA Reszta kwasu fosforowego (p) H3po4, cukier prosty, deoksyryboza,ryboza
1 4 1