W sklepie komputerowym w ofercie bylo osiemdziesiąt komputerów, a laptopy stanowiły 10% wszystkich komputerów. Oblicz ile % wszystkich komputerów stanowią laptopy, po sprzedaży pięciu laptopów.


odpowiedz powinna byc: 4%.
prosze o obliczenia

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T15:37:07+01:00
80 wszystkich komputerów
10%z80 = 10*80/100 = 8

w sklepie jest 8 laptopów i 72 komputery.
po sprzedaży laptopów: 8-5 = 3 - tyle zostało
zatem w sklepie teraz jest 3 laptopy i 72 komputery.
wszystkich komputerów jest 75.

75 - 100%
3 - x

x=3*100/75 = 4% - tyle stanowią laptopy.
5 4 5
2010-02-15T15:38:05+01:00
80 - 100%
x - 10%

80*10/100 = 8

8-5=3

75 - 100%
3 - x

3*100/75= 4 %
2 3 2
2010-02-15T16:32:05+01:00
75 - 100%
3 - x

x=3*100/75 = 4%

banał
4 2 4