Odpowiedzi

2010-02-15T15:50:07+01:00
10(2)=6(2)+x(2)
100=36+x(2)
64=x(2)
x=8
obw.=8*2+10*2=36

x(2) oznacza x do kwadratu czyli do drugiej potegi
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T15:55:59+01:00
A(do potegi 2)+b(do potegi 2)=c(do potegi 2)

a=6(przekątna)
b=?(krótszy bok)
c=10(dłuższy bok)

6(do potegi 2)+b(do potegi 2)=10(do potegi 2)
36+b(do potegi 2)=100
b(do potegi 2)=100-36
b(do potegi 2)=64
b=pierwiastek z 64
b=8

Ob=2b+2c
Ob=2x8+2x10
Ob=36cm