Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T11:11:15+01:00
Pole Powierzchni Całkowitej - P
a - 3,2 dm = 32 cm
a[2] - a do potęgi 2 (do kwadratu)

P = 2 (a[2] + a[2] + a[2])
P = 2*3a[2] = 6a[2]
P = 6*32[2] = 6*1024
P = 6144 cm[2] = 61,44 dm[2]

Obw. = 12*32
Obw. = 384 cm = 38,4 dm

W przypadku akwarium:
P = a[2] + 2(a[2] + a[2])
P = 5a[2]
P = 5*32[2] = 5*1024
P = 5120 cm[2] = 51,2 dm[2]
2010-02-16T12:57:57+01:00
Pp - pole powierzchni
Pp=6 × (3,2dm)²
Pp=6 × 10,24dm²
Pp=61,44dm²

Obw - obwód
Obw=12×3,2
Obw= 38,4dm = 384cm