Odpowiedzi

2010-02-15T15:58:53+01:00
Modyfikacje;
K. spichrzowe np. marchew, pietruszka
k. podporowe np kukurydza, monstera panda
k. asymilacyjne np storczyk
k. oddechowe np. rośliny bagienne
bulwy korzeniowe np dalia
haustoria np jemioła
k. czepne pnącza, epifity


Korzenie pobierają wode i substancje odżywcze z gleby,przytwierdzają rośline do podłoża i transportuja wode do innych części roślin
3 5 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T16:34:01+01:00
Modyfikacje korzenia:
-spichrzowe:magazynuja subst. odzywczeu roslin tracacych na zime pedy nadziemne. np. marchew, burak
-kurczliwe: wciagaja rosline w glab ziemi w czasie mrozow i pomagaja w ukorzenianiu. np.kokorycz
-podporowestabilizuja rosline w podlozu; sa to korzenie przybyszowe. np. figowce, filodendron
-oddecowe: pobieraja tlen i umacniaja rosline w niestabilnym podlozu. np. namorzyny, cyprysniki
-czepne:przytwierdzaja rosline do podloza. np. bluszcz
-powietrzne: zaopatruja w wode epifity. np. storczyk
-ssawki- pobieraja wode z solami mineralnymi z innych roslin. np. jemiola
modyfikacje lodygi:
-spichrzowa: gromadzi material zapasowy. np. bulwa ziemniaka
-asymilacyjna: funkcje asymilacyjne. np.wilczomlecz, kaktus
-kłacze: organ przetrwalnikowy. np. szparagi, kosadzce, konwalie
-rozłogi: sluza do rozmnazania wegetatywnego. np. truskawki
-wąsy: wynosza rosline w gore. np.passiflora, winorosl
-ciernie: funkcja obronna. np. głóg
-piętka: typ skrócony. np. cebula
-źdźbło: u traw
6 4 6
2010-02-15T18:40:47+01:00
funkcje korzenia :
a)pobiera z gleby wodę z solami mineralnymi.
b)utrzymuje roślinę w podłożu .
c) przytwierdza do podłoża.
d)magazynuje substancje pokarmowe .
e)Syntezują takie substancje, jak: aminokwasy, alkaloidy (np. nikotyna), niektóre hormony (np. gibereliny, cytokininy).

1 4 1