Odpowiedzi

2010-02-15T15:51:02+01:00
C%=ms*100%/mr
38%=ms*100%/500g
ms=190g
m wody = mr - ms
m wody = 500g-190 g=310 g
2010-02-15T15:51:12+01:00
Jeśli cp=38% to 38% roztworu to substancja a 100%-38% czyli 62% to woda

38% *0,5kg = 0,38 * 0,5kg= 0,19kg - chlorowodór
0,19kg= 190g

62% *0,5kg= 0,62 * 0,5kg= 0,31kg - woda
0,31kg = 310g

Odp: w tym roztworze znajduje się 190g chlorowodoru i 310g wody.

ps. naj rozwiązanie? ;)
pozdrawiam
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T17:16:16+01:00
Masa roztworu= 0,5kg=500g
Cp=38%

100g - 38g
500g - x

x=190g -> masa HCl

500g - 190g=310g

Odp. W roztworze znajduje się 190g HCl i 310 g wody