Przyjecie chrztu przez mieszka 1
rok wiek
założenie uniwersytetu przez Kazimierza wielkiego
rok wiek
wyprawa Jana 3 Sobieskiego pod Wiedeń
rok wiek
uchwalenie konstytucji konstytucji 3 maja
rok wiek
odzyskanie niepodległosci po rozbiorach
rok wiek



ułóż daty poprzedniego cw na osi czasu. Jak podzielisz linie aby zmieścić na niej 21 wieków naszej ery

w jakim celu Faraonowie budowali piramidy


na podstawie ilustracji opowiedz jak ubierali się starożytni Egipcjanie. spróbuj się dowiedzieć jakie stroje naszą współczesny mieszkańcy Egiptu

porównaj pracę chłopów egipskich z praca na dzisiejszej wsi. wskaz różnice


z góry dziękuje za odpowiedzi :)




2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-12T18:58:19+02:00
Przyjecie chrztu przez mieszka I- 966r. ; Xw. (2 połowa)
założenie uniwersytetu przez Kazimierza wielkiego- 1364r. ; XIV w. ( 2 połowa)
wyprawa Jana 3 Sobieskiego pod Wiedeń- 1683r. ; XVIIw. (2 połowa)
uchwalenie konstytucji konstytucji 3 maja- 1791r. ; XVIIIw (2 połowa)
odzyskanie niepodległosci po rozbiorach- 1918r. ; XXw. ( 1 połowa)

Największe piramidy były budowane na rozkaz faraonów, aby po śmierci mogli zaznać w nich spokoju. Natomiast małe piramidy budowane były na rozkaz urzędników państwowych.

a dalej nie wiem, sory.
2 3 2
2009-10-12T19:01:21+02:00
Chrzest Mieszka 1 -966r. wiek 10
Założenie uniw. przez K. Wielkiego -1364r. wiek 11
wyprawa Jana 3 Sobieskiego pod Wiedeń -1683r. wiek17
Konstytucja 3 maja -1791r.wiek 18
Odzyskanie niepodleglosci -1918 wiek 20

podziel sobie w zeszycie ze jedna kratka to jeden wiek i zaznaczaj tam po kolei daty.
1 2 1