Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-15T16:00:12+01:00
Tak spotykamy , skakanka: Jak jeden koniec skakanki weźmiesz w rękę i zaczniesz machać w górę i w dół to taką falę wytworzysz - będzie rozchodziła się od Twojej ręki do drugiego końca skakanki czyli w poziomie, a cząsteczki będą drgały w pionie (góra-dół
Jeśli o poprzeczną idzie to dobrym przykładem jest sprężyna w której kierunek drgań cząsteczek i kierunek rozchodzenia się fali jest taki sam
1 5 1
2010-02-15T16:02:17+01:00
Fale podłużne: fala głosowa, fala sprężyny, gdyż kierunek drgań cząsteczek jest zgodny z kierunkiem rozchodzenia się fali.
Fale poprzeczne: fala na wodzie, fala powstała na sznurze, gdyż kierunek drgań cząsteczek jest prostopadły do kierunku rozchodzenia się fali.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T16:02:32+01:00
Tak spotykamy się. Fala podłużna to fala dźwiękowa a więc towarzyszy nam cały czas. Fale poprzeczne to fale elektromagnetyczne.Fale elektromagnetyczne wykorzystywane są w Roentgenie.
1 5 1