Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T17:18:17+01:00
Znaczenie chrztu:
-wejście w krąg zachodniej cywilizacji łacińskiej i chrześcijańskiej: książki, łacina, budowle murowane, rolnictwo
-traktowanie Mieszka I na równi z innymi książętami
-przybywanie księży i zakonników uczących pisma
-pomoc duchownych w zarządzaniu państwem
-pierwsze kościoły i biskupstwo
-jedna religia pomagała jednoczyć kraje
-ślub z Dobrawą (965r.) - zawarcie sojuszu z Czechami
-zerwanie przymierza z Wieletami
2010-02-15T17:24:37+01:00
-Książe uzyskał nadprzyrodzone uzasadnienie swojej wladzy
-pomoc Koscioła w organizacji państwa
-mozliwość opieki ze strony Stolicy Apostolskiej
-likwidacja wielożeństwa
-ułatwienie w integracji plemion
-Uzyskanie poparcia ze strony państw chrześcijańskich
-wejście Polski w krąg kultury zachodnio-europejskiej