Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T16:11:24+01:00
Na dnie kwiatowym osadzone są zewnetrzne, boczne czesci kwaitka,
okwiat ochrona pręcików i słupków
10 3 10
2010-02-15T16:11:45+01:00
Dno kwiatowe-Na nim osadzone są boczne części kwiatu.
Okwiat służy ochronie pręcików i słupków
11 4 11
  • Użytkownik Zadane
2010-02-15T16:13:42+01:00
---Na dnie kwiatowym są osadzone różne inne części kwiatu, Poza tym u niektórych roślin (np truskawka należąca do krzyżowych) po zapłodnieniu dno kwiatowe uczestniczy w tworzeniu się owocu . Dno rozrasta się wtedy znacznie a na jego powierzchni tworzą się liczne małe orzeszki
---Okwiat pełni funkcję ochronną w stosunku do organów rozmnażania oraz często rolę powabni dla zapylających kwiat zwierząt. *** Okwiat składa się z nie biorących udziału w rozmnażaniu liści kwiatu. Jego rolą jest osłona pręcików i słupków a także zwabianie owadów.
10 3 10