Maksymalne obciążenie windy nie może przekroczyć 1,2 tony. Ilu pasażerów może do niej wsiąść , jezeli przyjmiemy że srednia waga pasazera to 64 kg??


Prosze dokladnie z wyliczeniami .Kto pierwszy to oczywiscie NAJ .Zapraszam na moj profil są tam jeszcze inne zadania z matematyki .

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T16:15:49+01:00
1,2t=1200kg
1200kg:64kg=18,75

Do windy może wsiąść 18 osób.
1 5 1
2010-02-15T16:40:38+01:00
1 tona = 1000kg
1,2*1000 = 1200 kg
1200:64 = 18,75

Skoro jest po przecinku jakaś część to ją ignorujemy, bo nie może być 0,75 osoby :)

Do windy może wsiąść 18 osób.
1 5 1