Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T16:23:51+01:00
1. Ponieważ są wielokomórkowe, zbudowane z niezróżnicowanych komórek.
2. Euglena zielona, w zależności od warunków życia, może być samożywna lub cudzożywna
2 5 2
2010-02-15T16:31:30+01:00
PLECHOWCE - zalicza się do nich organizmy jednokomórkowe i wielokomórkowe, których ciało ma postać plechy tzn. nie jest zróżnicowane na tkanki i organy.


WICIOWCE
typ jednokomórkowych protistów posiadających jako organellum ruchu wici. Występują we wszystkich wodach Ziemi oraz w organizmach roślinnych i zwierzęcych (formy symbiotyczne i pasożytnicze). Niektóre wykazują zdolność do odżywiania się zarówno heterotroficznego, jak i autotroficznego - posiadają chloroplasty i na świetle przeprowadzają fotosyntezę, a przetrzymywane w ciemności pobierają materię organiczną. Ciało wiciowców okrywa usztywniona błona komórkowa zwana pellikulą, u niektórych występuje ściana komórkowa. Rozmnażają się przez podział podłużny. Wiele wiciowców wywołuje choroby u zwierząt i u człowieka. Np. świdrowiec gambijski - śpiączkę afrykańską, rzęsistek pochwowy - zapalenie układu moczowo-płciowego, lamblia jelitowa - schorzenia przewodu pokarmowego.