Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T16:34:13+01:00

x - il. rekinów złowionych przez Rupcię
y - il. rekinów złowionych przez Klapcię

x+y=90
1,1x+0,8y=87

x=90-y
1,1(90-y)+0,8y=87

99-1,1y+0,8y=87
-0,3y=-12
y=40

x=90-40
x=50

x=50
y=40

Rupcia złowiła 50 rekinów, a Klapcia 40
2 1 2
2010-02-15T16:36:10+01:00
R-rekiny Rupci
k-rekiny Klapci
r+k=90 => r=90-k
110%r+80%k=90-3
1,1r+0,8k=87
1,1(90-k)+0,8k=87
99-1,1k+0,8k=87
-0,3k=-12/:(-0,3)
k=40
r=90-40=50
Odp.:Rupcia złowiłą 50 rekinów, a Klapcia 40.