Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T16:34:42+01:00
Dmitrij Mendelejew. Dmitrij zauwazył że pierwiastki można uszeregować zgodnie ze wzrastającą masą atomową i tak powstała ta tablica Mendelejewa. Porównywał właściwości pierwiastków i z szeregu wyberał te, które w reakcjach chemicznych z innymi pierwiastkami zachhowywały się podobnie. Tworzył z nich pionowe kolumny i zauważył, że niektóre właściwośći fizyczne i chemiczne pierwiastków powtarzają się okresowo.
12 4 12
2010-02-15T16:34:50+01:00
Dmitrij Iwanowicz Mendelejew

Wszystkie znane wówczas pierwiastki zestawił w tabelę, szeregując je według mas atomowych i zauważył, że właściwości pierwiastków powtarzają się okresowo.

A twórcą współczesnego układu był Niels Bohr
10 4 10