To zadanie z gramatyki klasa 2 gimnazjum..;]
Proszę o rozwiązanie..
1.Ponumeruj podane przysłówki w kolejności od najsłabszego do najmocniejszego zabarwienia znaczeniowego:
a) okropnie, brzydko, nieładnie, ohydnie.
b) upalnie, ciepło, skwarnie, letnio.
c) nieśmiało , bojaźliwie, lękliwie, tchórzliwie.
d) odważnie, śmiało, bohatersko , dzielnie.

2. W podanych zdaniach zastąp wszystkie przysłówki takimi , które będą mocniej wyrażały przekazywaną treść. Porównaj oba teksty.

Chętnie przystałem na propozycję wyjazdu w góry . Spakowałem się szybko . Czułem się naprawdę dobrze. Wiedziałem , że miło spędzę czas.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T16:39:41+01:00
A) nieładnie, brzydko, okropnie, ohydnie
b)letnio, ciepło, upalnie, skwarnie
c)nieśmiało, lękliwie, tchórzliwie, bojaźliwie
d)śmiało, odważnie, dzielnie, bohatersko



z radością przystałem na propozycję wyjazdu w góry . Spakowałem się prędko . Czułem się naprawdę świetnie. Wiedziałem , że wspaniale spędzę czas.
4 3 4
2010-02-15T16:42:18+01:00
1.
a) nie ładnie, brzydko, okropnie, ohydnie
b) letnio, ciepło,upalnie, skwarnie
c) nie smiało, lekliwie, bojazliwie, tchorzliwie
d)smiało, dzielnie, odwaznie, bohatersko
2.
Chetnie zgodzilem sie na propozycje wyjazdu w gory. Spakowałem sie predko.
Czułem sie znakomicie. Wiedziałem, ze super spedze czas.
1 1 1
2010-02-15T16:43:23+01:00
Zad 1
a) nieładnie brzydko okropnie ohydnie
b) letnio ciepło upalnie skwarnie
c) nieśmiało lękliwie bojaźliwie tchórzliwie
d) śmiało odważnie dzielnie bohatersko
zad.2
Bardzo chętnie przystałem na propozycję wyjazdu w góry. Spakowałem się błyskawicznie. Czułem się naprawdę wspaniale.Wiedziałem że świetnie/bardzo miło spędzę czas.
2 3 2