Jeśli długość prostokąta zwiększymy o 2 cm i szerokość również zwiększymy o 2 cm, to jego pole zwiększy sie o 20cm².Oblicz , o ile zwiększy się pole tego prostokąta, jeśli jego długość i szerokość zwiększymy o 5 cm ?

Bardzo proszę o szybkie rozwiązanie tego zadania :)

2

Odpowiedzi

2009-10-12T22:08:02+02:00
Jesli przyjmiemy ze P=20 cm2 czyli moze byc tylko 4 x 5 wiec dlugosci przed przedluzeniem powinny wynosic 2 x 3 = 6 po przedluzeniu 4 x 5 = 20
po przedluzeniu o 5 to :
7 x 8 = 56

Mam nadzieje ze dobrze.
5 1 5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-12T22:16:57+02:00
(x+2)(y+2) = xy+20
xy+2x+2y+4 = xy +20
2x + 2y = 16
2(x+y) = 16
x+y = 8

(x+5)(y+5) = xy+z z----->o tyle zwiększy się pole prostokąta
xy+5x+5y+25=xy+z
5(x+y) + 25 = z
5*8 + 25 = z
z = 65
5 4 5