Odpowiedzi

2010-02-15T16:46:42+01:00
W religii krzysztof to osoba gorliwie wyznajaca boga
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T16:48:28+01:00
Najprosciej można to uzasadnić , ze jest to dla Ciebie bardzo znaczące imię np. Po dziadku ,czy jakiejś ważnej dla Ciebie osobie .

Krzysztof - Greckie imie . W tłumaczeniu imię to znaczy " niosący Chrystusa", oznaczało kiedyś w grecki człowieka nawróconego, wyznającego chrześcijanstwo.
2010-02-15T17:02:15+01:00
Chyba sam powinieneś wiedzieć czemu takie imię wybierasz :)
Co ja mogę Ci napisać to tyle że jest on jednym ze świątych, patronem kierowców jest. Jego świato obchodzone jest 25 lipca w kościele katolicki- wtedy następuje obrzęd poświącenia samochodów.
Imię to tłumaczy się jako niosący Chrystusa. Był męczennikiem zginął w czasie prześladowań chrześcijan przez cesarza Trajana , zaliczany do Czternastu Świętych Wspomożycieli. Niezwykłą siłę posiadał dzięki której przenosił pielgrzymów przez rzekę.
Kult świętego rozwinął się z końcem V wieku. Krzysztof stał się patronem mostów, miast położonych nad rzekami, przewoźników, flisaków i żeglarzy, podróżników i pielgrzymów, również patronem dobrej śmierci – szczególnie na wschodzie, a obecnie kierowców tak jak napisałam wyżej .