Odpowiedzi

2010-02-15T16:49:36+01:00
- rozkładają szczątki organiczne
- przetwarzają związki złożone na proste substancje nieorganiczne
- użyźniają glebę
- są pokarmem dla człowieka
2010-02-15T16:49:50+01:00
*Stanowią pożywnie dla zwierząt i człowieka
*Wykorzystywane są w farmaceutyce (penicylina)
*Ich zarodniki mogą wywoływać alergie
*Psuja pokarm
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T22:50:41+01:00
-są organizmami symbiotycznymi co oznacza ze wchodzą obopólne korzystne relacje z roslinami nasiennymi, glonami.
-grzyby saprotroficzne rozkładają martwą materię organiczną na nieorganiczną.
-grzyby pasozytnicze żerują na innym organizmie np na drzewie, ktory traci.
-tworzą grzybnię.