Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T01:22:27+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
MCO=12u+16u=28u
2CO + O2--->2CO2
2*28g CO-----1mol tlenu(z reakcji)
11,2g CO------x moli tlenu(z treści zad.)
x=11,2/56
x=0,2 mola TLENU
2010-02-17T01:26:14+01:00
2CO + O2 = 2CO2
mco=11,2g, obliczamy ile to moli
n=m/M => n=11,2/28 = 0,4mola, to wedlug reakcji mamy:
pól mola mniej tlenu czyli 0,2 tlenu potrzebujemy.
potrzebujemy 0,2 mola tlenu.