Odpowiedzi

2010-02-15T16:54:42+01:00
* - kwadrat liczby

2*+x* = 13*

4+x*= 169
x*=165
x= √165
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T16:54:55+01:00
P= a × h : 2

5²+x²=13²
x²=169-25
x²=144
x=12 [cm]

P= 10 × 12 : 2 =60 [cm²]
2010-02-15T16:59:49+01:00
Musisz mieć do tego rysunek .
a = 10cm
r = 13 cm
P = ?
I teraz prowadzisz wysokość z górnego wierzchołka do podstawy .
Ta wysokość podzieli podstawę na dwie równe części , czyli podzieli ten trójkąt na 2 takie same trójkąty prostokątne .
Wystarczy obliczyć w ten sposób wysokość :
( 0,5a )² + h² = r²
( 0,5 × 10 )² + h² = 13²
5² + h² = 169
25 + h² = 169
h² = 169 - 25
h²= 144
h = pierwiastek ze 144
h = 12
P = ½ × a × h
P = ½ × 10 × 12
P = 5 × 12
P = 60 cm²

;))