1 zad


Wujek Karola przygotowywał paczki świąteczne dla swoich małych krewnych.W tym celu kupił 120 mandarynek,36 batonów oraz 24 czekolady.Ile jednakowych paczek mógł przygotować i co one mogły zawierać?

2 zad:
Jeśli pewną liczbę podzielimy przez 3 i do ilorazu dodamy dzielną i dzielnik to otrzymamy 163.Co to za liczba?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T16:53:23+01:00
NWD liczb 120, 36 i 24 = 12

120:12 = 10
36:12 = 3
24:12 = 2
odp: Wujek przygotowal 12 jednakowych paczek ktore zawieraly 10 mandarynek 3 batony i 2 czekolady.
zadanie 2
x/3 + x +3 = 163
x/3 + x = 160 |x3
x +3x = 480
4x = 480 |:4
x = 120
2010-02-15T17:01:05+01:00
Zad. 1
Trzeba znaleźć NWD (Największą Wspólny Dzielnik) dla liczb: 120, 36 i 24. Bedzie to 12.
120 : 12 = Da się (10)
36 : 12 = Da się (3)
24 : 12 = Da się (2)

Tutaj co masz zapisać:
NWD (120, 36, 24) = 12
120 : 12 = 10
36 : 12 = 3
24 : 12 = 2
Odp: Wujek mógł przygotować 12 jednakowych paczek, z czego każda miała 10 mandarynek 3 batoniki i 2 czekolady.

zad 2.
Nie wiem, naprawdę.