Odpowiedzi

2010-02-15T17:10:03+01:00
Zalezy od czasu oraz osobie w jakiej formie się zwracasz mein- moj meine - moje
dein-twoj deine twoje
unser wasz unsere wasze. Forma przede wszystkim
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T17:19:28+01:00
Unser i Unsere to znaczy nasz
Mein - mój
Meine - moje
Sein - być
podam odmianę:
Ich - bin - ja jestem
Du - bist - ty jesteś
er, sie , es - ist - on, ona, ono jest
Wir - sein - my jesteśmy
ihr - sind - wy jesteście
sie, Sie - sein - oni, one są

Seine - swoje, swoja

Podam przykładowe zdania
Unser Hund ist schwarz. - Nasz pies jest czarny.
Mein Vater ist groB. - Mój tata jest duży.
Meine Schuhe sind schmutzig. - Moje buty są brudne
Seine Bluse ist klein. - Jego bluza jest mała.

Te słówka w zdaniach oznajmujących muszą być pierwsze w kolejności.
2 4 2