Zawartość procentowa argonu w powietrzu wynosi 0.93% objętościowych . Oblicz ile decymetrów sześciennych argonu znajduje sie w pokoju o wymiarach 5mx3mx2,5m

??


Męcze się z tym o kilku godzin i nie moge zrobić
mam nadzieje że wspomożecie ;P

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-12T19:29:43+02:00
5 m * 3 m * 2,5 m =37 ,5 m³

0,93 procenta = 0,0093

0,0093 * 37500 dm ³=348,75 dm³


Odp. W tym pokoju znajduje się ok. 348,75 dm ³
34 3 34
2009-10-12T19:36:21+02:00
Wydaję mi się że to będzie tak:
5m×3m×2,5m
50dm×30dm×25dm=37500dm³
Vpokoju=37500dm³

100%-37500dm³
0,93%-x
x=37500dm³×0,93% ÷ 100%=348,75dm³

Odp. W pokoju znajduje się 348,75dm³ argonu.

Prosze (nie wiem czy to jest dobrze)
33 4 33