Dach domu ma kształt ostrosłupa prawidłowego czworokątnego . Krawedź podstawy ostrosłupa ma 2m, a wysokość ściany bocznej ma 8m. Ile m² blachy potrzeba na pokrycie tego dachu, jeżeli na tzw. zakładki doliczamy 8%??
zapisz obliczenia

2

Odpowiedzi

2010-02-15T17:25:13+01:00
Liczymy powierzchnię boczną. bok jest trójkątem o podstawie 4 i wysokości 8. jego pole to: p1=0,5*4*8 czyli 16m²
mamy cztery takie boki więc powierzchnia dachu to Pd=4*p1=4*16=64m²
powierzchnia zakladek to Pz=0,08*Pd=0,08*64=5,12m²
powierzchnia potrzebnej blachy to
P=Pz+Pd=5,12+64=69,12m²
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T17:26:11+01:00
P trujkąta=1/2 a*h
a=2m
h=8m
P=1/2 2m* 8m=8m^

^--do kwadratu

8m^ * 4(bo są 4 sciany w ostrosłupie)===32m^

32m^ * 8%=32m^ * 8/100==2,56 m^
32m^ + 2,56m^=34,56m^

odp na pokrycie dachu potrzeba kupić 34,56 m^ blachy.
3 3 3