1.Określenie rewolucja neolityczna dotyczy opanowania przez człowieka umiejętności:

A.posługiwania się ogniem
B.wytwarzania narzędzi metalowych
C.uprawy roli i hodowli zwierząt
D.wytwarzania narzędzi krzemiennych.

Trzeba podać w punktach po kolei np. CABD



2.Najstarsza cywilizacja na świecie powstała w :

A.Rzymie
B.Grecji
C.Mezopotamii.
D.Egipcie


Trzeba podać w punktach po kolei np. CABD

3.Wskaż szereg w którym wymieniono pojęcia w postacie charakterystyczne dla starożytnego egipt:

A.Kodeks Hammurabiego ,Tygrys,wieża Babel,Międzyrzecze
B.Abraham,Pięcioksiąg,Dawid,menora
C.herosi,komedia,Lakonia,Hellenowie
D.Re,Dolina Królów,Izyda,Księga Umarłych.

Trzeba podać w punktach po kolei np. CABD


4.które z podanych niżej pojęć i nazw nie pasuje do pojęcia Mezopotamia?
A.Eufrat
B.Attyka
C.Sumerowie
D.Asyria
E.Babilon
F.Fenicjanie
G.zikkurat
H.Hammurabi
I.Pompeje

Trzeba podać w punktach po kolei np. CABD

5.Przyporządkuj pojęcia odpowiadającemu mu określenie.
1.monoteizm
2.dekalog
3.judaizm
4.politeizm
5.Biblia


A.wielobóstwo,wiara w wielu bogów
B.Stary i nowy testament
C.jedynobóstwo,wiara w jednego boga
D.Dziesięć przykazań
E.religia żydowska
F.przymusowy pobyt żydów na obczyźnie.

Trzeba liczbom przyporządkować litery np. A3,B5,C2


6.Wskaż cechy i postacie charakterystyczne dla wierzeń egipcjan i żydów.

1.Wierzenia Egipcjam
2.Wierzenia Żydów


A.wiara w przyjście Mesjasza
B.bogowie stworzyli świat
C.RE
D.dziesięć przykazań
E.Ozyrys
F.Jahwe - jedynym bogiem

Trzeba przyporządkować do punktów 1,2 odpowiednie litery.



2

Odpowiedzi

2010-02-15T17:31:38+01:00
1.
DBAC
2.
B
3.
BADC
4.
G
5.
2D,3E,5B,4F,1A
6. -
2 1 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T17:32:05+01:00
2.CDBA
3.D (A dotyczy Mezopotamii,B nie wiem dokładnie ale chyba Jerozolima a C greków)
4.B,C,F,I
5. 1C 2D 3E 4A 5B
6.1-B,C,E 2-A,D,F

sorry ale pierwszego nie wiem ..;]
3 3 3