Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T17:25:00+01:00
- Jezioro Kariba
-Jezioro Nasera
-Jezioro Wolta
-Zbiornik Nyski,
-Zbiornik Turawski,
funkcje
-gromadzenie wód na potrzeby ludności miejskiej i przemysłu
-wykorzystanie energii wodnej (hydroenergetyka),
-ochrona przed powodziami i/lub utrzymanie żeglowności rzeki poprzez zmniejszenie nieregularności przepływów wody,
-wykorzystanie w celach irygacyjnych
-rozwój turystyki, rekreacji i sportu. licze na naj;)

6 4 6
2010-02-15T17:27:17+01:00
Hej
największe sztuczne jeziora powstały
na rzekach niziny wschodnioeuropejskiej
glownie na woldze i kamie
ich funkcje to;
-Gromadza nadmiar wod rzecznych
- sa magazynami wody wykorzystywanej przez ludnosc
-sa zrodlem czystej energii elektrycznej.
mam nadzije ze pomoglam
gdybys chciala cos jeszcze wiedziec na ten temat to pisz;D
3 4 3
2010-02-15T17:32:36+01:00
1. Zbiornik Murowaniec
2. Zbiornik Myczkowiec
3.Zalew Nielisz
4. Zalew Sulejowski
5. Zalew Zemborzycki
6. Zalew Słup
7. Zbiornik Pławniowice
8. Zbiornik Topola
9. Zbiornik Kozielno
10. Zbiornik Zapora
:P
4 3 4