Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T17:21:26+01:00
X wiek Basi
x+1 wiek Oli
x+1+4 wiek Krzysia

x+x+1+x+1+4=21
3x=21-6
x=15:3
x=5

basia ma 5 lat
ola ma 6 lat
krzys ma 10 lat
spr 5+6+10=21
2010-02-15T17:23:36+01:00
Nie narysuje Ci tego na kompie, więc dam tylko równanie ;):
Basia - x
Ola - x+1
Krzyś - x+1+4
Razem: x+x+1+x+1+4
21
3x+6=21 |-6
3x=15
x=5
Odp: Basia ma 5 lat
SPR:
L= 3*5+6=21
P+21
L=P
2010-02-15T17:26:03+01:00
X- wiek basi
x+1 wiek oli
x+1+4 wiek krzysia
x+x+1+x+1+4=21