Odpowiedzi

2010-02-15T17:27:06+01:00

Potężne trzęsienie ziemi uderzyło w Haiti, ogromne zniszczenia i wiele ofiar

Najpotężniejsze od ponad 200 lat trzęsienie ziemi nawiedziło Haiti - jeden z najbiedniejszych krajów półkuli zachodniej. Według różnych agencji, miało siłę od 7 do 7,3 w skali Richtera. Centrum stolicy, Port-au-Prince jest zniszczone. Prawdopodobnie są tam setki ofiar. Wśród zaginionych może być student z Polski
Epicentrum wstrząsu miało miejsce 10 km na zachód od Carrefour, w pobliżu stolicy Haiti, Port-au-Prince, bardzo płytko, bo na głębokości 10 km pod ziemią. Po nim nastąpiło kilkanaście wstrząsów wtórnych, w tym dwa o sile prawie 6 stopni. Ich epicentrum znajdowało się 16 kilometrów za południowy-zachód od stolicy. Według miejscowego radia zniszczone są również biura prezydenta i budynek parlamentu. Wystąpiły też wstrząsy wtórne, bliskie "szóstce" w skali Richtera.
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • NVX
  • Początkujący
2010-02-15T17:38:23+01:00
Trzęsienie ziemi na Oceanie Indyjskim – podwodne trzęsienie ziemi o magnitudzie 9,0 w skali Richtera, którego hipocentrum znajdowało się ok. 30 km pod dnem Oceanu Indyjskiego w pobliżu zachodniego wybrzeża północnej Sumatry. Główny wstrząs nastąpił 26 grudnia 2004. Według sejsmologów było to czwarte pod względem siły trzęsienie ziemi od roku 1900, od kiedy to prowadzi się ciągłe obserwacje sejsmiczne. Trzęsienie ziemi wywołało fale tsunami, które w ciągu trzech godzin uderzyły w wybrzeża kilku państw Azji Południowo-Wschodniej, a później także Afryki. Sięgające 15 m fale zniszczyły nadmorskie wsie i miasteczka, a także kąpieliska odwiedzane o tej porze roku przez zagranicznych turystów.
1 5 1