Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T17:34:53+01:00
Szatan kusił Jezusa aby:
1. Zamienił kamień w chleb
Jezus na pustyni cierpiał głód, szatan nakłaniał go aby kamień przemienił w chleb, przecież to potrafi Syn Człowieczy.
2. Skoczył z szczytu świątyni
Szatan chciał aby Jezus skoczył ponieważ napisano w piśmie, że uratują go anioły
3. Aby ukłonił się szatanowi
Szatan obiecał, że jeśli się mu ukłoni, podaruje mu cały świat, lecz Jezus woli oddać pokłon Panu Bogu
21 4 21
2010-02-15T17:44:57+01:00
Pierwszą pokusą był głód.Szatan rzekł do Jezusa ; "Jeśli jesteś Synem Bożym, powiedz temu kamieniowi, żeby się stał chlebem". Odpowiedział mu Jezus: "Napisane jest: Nie samym chlebem żyje człowiek.Mateusz w swojej Ewangelii dodaje: lecz każdym słowem, które pochodzi z ust Bożych.Jezus pokazuje że nie możemy sami korzystać z łask Bożych i wykorzystywac ich do swoich celow.Jezus nie dał się skusic i nie użył boskiej mocy.
Wówczas wyprowadził Go w górę, pokazał Mu w jednej chwili wszystkie królestwa świata i rzekł diabeł do Niego: "Tobie dam potęgę i wspaniałość tego wszystkiego, bo mnie są poddane i mogę je odstąpić, komu chcę. Jeśli więc upadniesz i oddasz mi pokłon, wszystko będzie Twoje.Jest to pokusa władzy.Szatan chce dać Jezusowi jego własne królestwa i zkusić go do wiary w innego Boga.Jezus odpowiada mu ; Panu, Bogu swemu, będziesz oddawał pokłon i Jemu samemu służyć będziesz" , bowiem tylko w ten sposób można doświadczyć prawdziwego królestwa;Królestwa Bożego .W trzeciej próbie szatan walczy słowami Boga.Mówi do Jezusa :jeśli jesteś Synem Bożym, rzuć się stąd w dół. Jest bowiem napisane: Aniołom swoim rozkaże o Tobie, żeby Cię strzegli, i na rękach nosić Cię będą, byś przypadkiem nie uraził swej nogi o kamień .Jezus zdaje sobie sprawę z tego że nawet gdyby skoczył , to nic mu nie będzie ,dlatego Jezus odparł: P "Nie będziesz wystawiał na próbę Pana, Boga swego''.
13 3 13