Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T17:59:55+01:00
KRĘTKI: długie i cienkie bakterie przypominające korkociągi,o szerokości 0,1 – 0,3 µm.Poruszają się ruchami rotacyjnymi przy pomocy wewnętrznych rzęsek.Są to organizmy cudzożywne-saprofityczne
LASECZKI:wydłużona cylindryczna forma bakterii.Mogą tworzyć łańcuchy.Występują formy chorobotwórcze.
PACIORKOWCE:Paciorkowce wywołują zapalenie gardła, a także zapalenia: opon mózgowo-rdzeniowych, płuc, wsierdzia, różę i martwicze zapalenie powięzi. Godne uwagi jest to, że wiele gatunków paciorkowców jest nieszkodliwa – stanowią one również część flory komensalnej jamy ustnej, skóry, jelit i górnych dróg oddechowych u człowieka.

więcej nie pamiętam dokładnie to nie piszę :( :)
2010-02-15T20:50:12+01:00
-ziarenkowce:mają kulisty kształt
-przecinkowce:przypominają przecinek (cholera)
-krętki:długie i cienkie przypominające korkociągi (kiła)
-laseczki:(wąglik)
-pałeczki:ma wydłużony kształt (dżuma)
-dwoinki:(rzeżączka)
-gronkowce:(zapalenie szpiku i kości)
-paciorkowe:kuliste (angina)
-śrubowce:mają kształt luźno skręconej spirali (szczurza gorączka)