Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T17:48:08+01:00
1.Człowiek - sieje lub sadzi, ,często przy pomocy maszyn mechanicznych (np. pszenica, żyto)
2.Wiatr- nasiona zostają przenoszone podczas podmuchu wiatru(np.dmuchawiec<puch z owoców mniszka lekarskiego-mlecza>)
3.Woda- nasiona lub owoce, na powierzchni wody dopływają do brzegu i zostają tam przez nią wyrzucone (np. kokos)
4. Zwierzęta - nasiona przyczepiją się do sierści zwierząt (rzepiec), lub zostaja zjedzone, a niestrawione nasiona zawierzęta wydalają. (np. wiśnia, jarzębina)
4 4 4
2010-02-15T17:54:02+01:00
Woda - dopływają do brzegu i wysychaja np. kokos
wiatr - podmuch wiatru np.dmuchawiec
czlowiek - sieje lub sadzi np.pszenica, zyto
zwierzeta - przenosza na siersci np.rzepiec
3 5 3