Wykonaj redukcje wyrazow podobnych.
a)-2a+b-a-2b+3a
b) -ab+b(do kwadratu)+3ab-2ab
c)2/3x+1/3v+2 1/3x-1/3y
d) 15xy-4x+8y-6xy+5x-xy
e)0,2x(do kwadratu)-2y+1,8x(do kwadratu)+4,3y-x
f)-1/4m+1/8n-1/8m+0,375m

/-kreska ułamkowa

Dam naj.. pilne prosze na jutro!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T23:17:11+01:00
A)-2a+b-a-2b+3a = -b
b) -ab+b²+3ab-2ab = b²
c)2/3x+1/3v+2 1/3x-1/3y = 3x+1/3v-13y
d) 15xy-4x+8y-6xy+5x-xy = 8xy+x+8y
e)0,2x²-2y+1,8x²+4,3y-x = 2x²+2,3y-x
f)-1/4m+1/8n-1/8m+0,375m = 1/8n
2010-02-15T23:29:14+01:00
A) -2a+b-a-2b+3a=-b
b) -ab-b(do kwadratu)+3ab-2ab=-b(do kwadratu)
c)2/3x+1/3y+2 1/3x-1/3y=3x
d)15xy-4x+8y-6xy+5x-xy=8xy+8y+x
e)0,2x(do kwadratu)-2y+1,8x(do kwadratu)+4,3y-x=2x(do kwadratu)+2,3y-x
f)-1/4m+1/8n-1/8m+0,375m= -1/4m+1/8n-1/8m-375/1000m= -250/1000m+1/8n-125/1000m+375/1000m= 1/8n