Bogdan wziął na obóz w góry 80 zł Na napoje wydał 2 razy więcej niz na lody a o 5 zł mniej niz na napoje wydał na słodycze Za 15 zł kupił upominki dla rodziców Wrócił bez pieniędzy gdyz ostatniego dnia zgłubił 10 zł Ile pieniedzy wydał na lody. Ułóż rownanie i rozwiąż go

2

Odpowiedzi

2010-02-15T17:43:23+01:00
L-lody
2l+l+2l-5+15zł+10zł=80zł
5l-5+15zł+10zł=80zł
5l+20zł=80zł
5l=80zł-20zł
5l=60zł/5
l=12zł

odp:Bogdan na lody wydał 12zł
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T17:44:07+01:00
X-tyle wydal na lody
2x-tyle wydal na napoje
2x-5-tyle wydal na slodycze

x+2x+2x-5+15+10=80
5x+20=80 /-20
5x=60 /:5
x=12

odp: wydal 12zl na lody.