Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T17:39:37+01:00
Ob=108
ja nie podstawiałam pod wzory tylko strzelała i trafiłam więc :
a=12 cm
b= 12*3,5= 42 cm
ob=2a+2b
ob=2*12+2*42=24+82=108 cm

p=a*b
p=12*42=504cm2

Rysunku raczej się nie da rady zrobić
1 1 1
2010-02-15T17:46:17+01:00
Obw. = 108cm
P = ?
a = a
b = 3,5a
Obw. = 2a +2b
108 = 2a + 2 * 3,5a
108 = 2a + 7a
108 = 9a | :9
a = 12

b = 3,5a
b = 3,5 * 15
b = 42
P = a * b
P = 12 * 42
P = 504cm²
1 5 1