Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T17:52:21+01:00
M=2kg
Δt= ?
Q= 42 kJ= 42000 J
cw= 4200 J/kg*⁰C

Q=m*Δt*cw / podzielić przez m*cw
Q/m*cw = Δt
Δt= 42000J/2kg*4200J/kg*⁰C
= 42000J/8400 J/⁰C= 5⁰C

temp. końcowa wody= 20⁰C+5⁰C= 25⁰C

Odp: Temp. końcowa wody to 25⁰C

ps. naj rozwiązanie? ;)
pozdrawiam
2010-02-15T19:21:23+01:00
M=2kg
Δt=?
Q=42kJ=42000J
cw=4200J/kg*⁰C

Q=m*Δt*cw |: m*cw
Q/m*cw=Δt
Δt=42000J/2kg*4200J/kg*⁰C
=42000J/8400J/⁰C=5⁰C

końcowa temperatura wody: 20⁰C+5⁰C= 25⁰C

Odp.:Końcowa temperatura wody wynosi 25⁰C.
2010-02-15T19:41:03+01:00
Mamy wzór na ciepło dostarczone:

Q=m*c*(delta)T
m- masa;
c- ciepło właściwe (dla wody= 4189,9)
(delta)T- przyrost temp.

(delta)T= Q: (m*c)
(delta)T= 42000J: (4189,9* 2)= około 5

(delta)T= T2- T1=
T2= (delta)T+ T1= 5+ 20= 25(stopni Celcjusza)