Odpowiedzi

2010-02-15T17:47:23+01:00
Ciśnienie to siła z jaką powietrze działa na jednostkę powierzchni - i siłą tą jest ciężar powietrza. Ciężar powietrza jest większy gdy większa jest masa tego powietrza - jego masa zaś jest większa, gdy jest go więcej. Od poziomu morza do górnej granicy atmofery jest większa odległość niż od miejsca gdzieś wysoko w górach (wysokość słupa powietrza nad morzem jest większa) - wobec czego nad morzem mieści się więcej powietrza i jego ciężar (tak jak więc i ciśnienie) jest większy.
6 3 6
2010-02-15T17:48:12+01:00
Powietrze w górach jest rozrzedzone - lżejsze
5 4 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T17:48:34+01:00
Ponieważ w górach powietrze jest rzadsze, jest go mniej, a nad morzem tlenu jest, dużo, dużo więcej więc ciśnienie, czyli nacisk powietrza na ziemię jest większy.

4 4 4