Odpowiedzi

2010-02-15T17:48:35+01:00
Wielościany foremne to bryły, których wszystkie ściany są przystającymi
wielokątami foremnymi i w których z każdego wierzchołka wychodzi tyle samo krawędzi.
3 4 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T17:50:15+01:00
Bryła platońska - wielościan foremny
są szczególnym przypadkiem wielościanów półforemnych (archimedesowskich), w których foremne ściany nie muszą być identyczne (tj.wzajemnie przystające).
4 4 4
2010-02-15T21:30:13+01:00
Bryły platońskie to wielościany wypukłe, w których ściany są wielokatami foremnymi przystającymi, a w każdym wierzchołku schodzi się ta sama liczba ścian. Jest tylko 5 brył platońskich, a mianowicie:
czworościan foremny,
sześcian
ośmiościan
dwunastościan
dwudziestościan
3 3 3