Odpowiedzi

2010-02-15T17:56:03+01:00
Saneczkarstwo lub inaczej sport saneczkowy to dziedzina sportu zimowego. Wyścigi na sankach sportowych są rozgrywane na torach sztucznych lub naturalnych, w konkurencji kobiet (jedynka) i mężczyzn (dwójka). O zwycięstwie decyduje łączny czas przejazdów, tzw. ślizgów. Obecnie saneczkarstwo w Polsce jest uprawiane w Bielsku-Białej, Gołdapi, Jeleniej Górze, Karpaczu, Krynicy-Zdrój, Nowinach Wielkich, Nowym Sączu, Sopotni Małej, Szczyrku.
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T17:59:56+01:00
Saneczkarstwo czyli sport saneczkowy Jest to dyscyplina zaliczana do sportów zimowych Wyścigi na sankach są rozgrywane na torach sztucznych lub naturalnych w tej dyscyplinie decyduje czas przejazdów
Saneczkarstwo stało się dyscypliną olimpijską 1964 roku. Od początku rozgrywane są trzy konkurencje: jedynki kobiet i mężczyzn (po cztery ślizgi) oraz dwójki mężczyzn (dwa ślizgi)
6 4 6