1.Suma dwóch liczb naturalnych dodatnich wynosi 308. Jeżeli większą z nich podzielimy przez mniejszą,to otrzymamy iloraz 7 oraz resztę. Wyznacz te liczby.
2.Przed dwoma laty ojciec był 10 razy starszy od syna, a za 13 lat będzie od niego 2,5 raza starszy. Ile lat ma obecnie ojciec, a ile syn?
3.Za 16 biletów do cyrku zapłacono 303 zł. Bilet dla dziecka kosztował 15zł, zaś dla osoby dorosłej był o 60% droższy. Oblicz, ile kupiono dla dorosłych, a ile dla dzieci.

2

Odpowiedzi

2010-02-16T12:03:01+01:00
1)A+B=308
A/B=7 /*B
A=7B
7B+B=308
8B=308 /:8
B=38,5
A-7*38,5
A=269,5
odp. te liczby to 38,5 i 269,5.
2) x-wiek ojca
y-wiek syna
I.x-2=10(y-2)
II.x+13=2,5*(y+13)
zI. x=10y-20+2
x=10y-18
do II. 10y-18+13=2,5y+32,5
10y-2,5y=32,5+18-13
7,5y=37,5
y=5
x=10y-18
x=10*5-18
x=50-18
x=32
odp. ojciec ma 32 lata, a syn 5.
3)16x=303
15+60%=24
I. x+y=16
II. x*15+y*24=303
z I. x=16-y
do II. (16-y)*15+24y=303
240-15y+24y=303
24y-15y=303-240
9y=63 /:9
y=7
x=16-7
x=9
odp. Kupiono 9 biletów dla dzieci i 7 dla dorosłych.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T13:32:50+01:00
1)A+B=308
A/B=7 /*B
A=7B
7B+B=308
8B=308 /:8
B=38,5
A-7*38,5
A=269,5
odp. te liczby to 38,5 i 269,5.
2) x-wiek ojca
y-wiek syna
I.x-2=10(y-2)
II.x+13=2,5*(y+13)
zI. x=10y-20+2
x=10y-18
do II. 10y-18+13=2,5y+32,5
10y-2,5y=32,5+18-13
7,5y=37,5
y=5
x=10y-18
x=10*5-18
x=50-18
x=32
odp. ojciec ma 32 lata, a syn 5.
3)16x=303
15+60%=24
I. x+y=16
II. x*15+y*24=303
z I. x=16-y
do II. (16-y)*15+24y=303
240-15y+24y=303
24y-15y=303-240
9y=63 /:9
y=7
x=16-7
x=9
odp. Kupiono 9 biletów dla dzieci i 7 dla dorosłych.
jesli ci pomogłam to nie ma za co :)
1 3 1