Wybierz jedno ze znanych ci państw świata [wszystkie oprócz polska,etiopia.niemcy i afryka[
i krótko scharakteryzuj jego społeczenstwo.podaj liczbe ludnosci i jej sklad etniczny przedstaw sytuacje gospodarcza,glowne problemy mieszkanocw oraz inne informacje ktore uznasz za wazne

plz fast fast i tak jak w poleceniu
moze byc z neta

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T18:10:38+01:00
Norwegia

OBSZAR: 324220 km ²
STOLICA: Oslo
NALEŻY DO: EBOR, NATO, EFTA, EKG, OECD, RE
LUDNOSC: 4 503 000
PRZYROST NATURALNY: 0,5%
SREDNIA DLUGOSC ZYCIA : 76 (m), 82(k)
JEZYKI: norweski
PISMIENNOSC DOROSLYCH: 100%
WALUTA: korona norweska ( 1 USD = 9,33 NOK)

Norwegia to kraj gor ,fiordowi lodowcow. Norwegowie, narod wielkich zeglarzy
, od epoki wikingow z IX wieku zyja z morza. Zarowno Bergen jak i Oslo to porty prastare.Norwegia opanowana orzez Danie , potem przez Szwecje, odzyskala niepodleglosc w 1905 roku. Zloza ropy i gazu ziemnego spod M. Polnocnego ,rybolostwo, lesnictwo,turystyka i hydroenergetyka daja Norwegom jedne z najwyzszych dochodow na 1 mieszkanca na swiecie
4 3 4
2010-02-15T18:35:39+01:00
Konstytucja Konstytucja Belgii
Język urzędowy francuski, niderlandzki, niemiecki
Język używany francuski, niderlandzki, niemiecki, waloński
Stolica Bruksela
Ustrój polityczny monarchia parlamentarna
Typ państwa demokracja
Głowa państwa król Albert II
Szef rządu premier Yves Leterme
Powierzchnia
• całkowita
• wody śródlądowe 136. na świecie
30 528 km²
6,4%
Liczba ludności (2007)
• całkowita
• gęstość zaludnienia 77. na świecie
10 584 534▲
346 osób/km²
PKB (2008)
• całkowite
• na osobę
389,5 mld USD
36 235 USD
Jednostka monetarna 1 euro = 100 centów
Niepodległość od Królestwa Zjednoczonych Niderlandów
Ogłoszenie niepodległości:4 października 1830:
Uznanie niepodległości przez Holandię: 1839
Religia dominująca katolicyzm
Strefa czasowa UTC +1 – zima
UTC +2 – lato
Kod ISO 3166 BE
Domena internetowa .be
Kod samochodowy B
Kod telefoniczny +32
3 4 3
  • Użytkownik Zadane
2010-02-15T20:52:40+01:00
Anglia -w przeszłości samodzielne królestwo, obecnie największa i najludniejsza część składowa Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej. Anglię zamieszkuje 83% całkowitej populacji państwa. Region zajmuje dwie trzecie wyspy Wielkiej Brytanii i posiada granice lądowe z Walią na zachodzie i Szkocją na północy. Ponadto oblewana jest przez Morze Północne, Morze Irlandzkie, Ocean Atlantycki i Kanał La Manche. Stolicą Anglii jest miasto Londyn. Patronem Anglii jest święty Jerzy.
Anglia obejmuje południowo-wschodnią część wyspy Wielkiej Brytanii. Od północy graniczy ze Szkocją, a od zachodu z Walią. Od kontynentalnej części Europy oddzielona jest Kanałem La Manche (English Channel) i Morzem Północnym.
Anglia, w odróżnieniu od innych krajów Wielkiej Brytanii, nie posiada własnego parlamentu i pozostaje pod jurysdykcją parlamentu brytyjskiego. W ten sposób deputowani pochodzący spoza Anglii mogą mieć wpływ na wewnętrzne sprawy tego kraju. Anglia dzieli się na 9 jednostek administracyjnych (regionów). Poza Londynem, który posiada wybieralnego burmistrza (Mayor) i zgromadzenie (London Assembly), regiony nie posiadają władz wybieranych w wyborach bezpośrednich.
System prawny Anglii dzieli się na prawo ustawowe (statutory law) i prawo precedensowe (case albo common law). Pierwsze składa sie z szeregu róznych aktów prawa stanowionego, w szczególności ustaw (statutes). Jednak co istotne w Anglii nie ma konstytucji w sensie formalnym, tj. nie istnieje szczególny akt prawny o randze ponadustawowej, co jest typowe dla krajów Europy kontynentalnej i USA. Z kolei angielskie prawo common law jest tworzone na podstawie rozstrzygnięć uprzednio przyjetych we wcześniej wydanych wyrokach sądowych, które noszą miano precedensów.
4 5 4