1.Do wody dodano pewną substancję która zabarwiła papier uniwersalny na czerwono. Jaką substancję dodano i jakie było jej pH

2.Do wody dodano pewną substancję która zabarwiła fenoloftaleinę na malinowo
Ustal:
- jaka to była substancja i jakie było jej pH
- jaką substancję należy dodać do wcześniejszego roztworu aby go zneutralizować
-jakie będzie pH ostateczne

PILNE !!

3

Odpowiedzi

2010-02-15T18:29:05+01:00
1 Do wody dodano napewno kwas neutralny kwas ma 7 ph ale mocny ma 1ph.
2 Ta substancja byla zasadą
no żeby ją zneutralizować potrzeba dodać tlenek.
niewiem ile bedzie mialo ostatecznie ph :((
Pozdrawiam
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T18:29:55+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
1.Do wody dodano pewną substancję która zabarwiła papier uniwersalny na czerwono. Jaką substancję dodano i jakie było jej pH
Substancją, która zabarwiła uniwersalny papierek na czerwono był KWAS o pH<7

2.Do wody dodano pewną substancję która zabarwiła fenoloftaleinę na malinowo
Ustal:
- jaka to była substancja i jakie było jej pH
- jaką substancję należy dodać do wcześniejszego roztworu aby go zneutralizować
-jakie będzie pH ostateczne
Fenoloftaleina zabarwia się na malinowo w obecności WODOROTLENKÓW o pH>7
Aby go zneutralizować należy dodać kwasu, wtedy pH=7 (odczyn obojętny, papierek uniwersalny pozostanie żółty)
np. HCl + KOH---->KCl + H2O
3 5 3
2010-02-15T22:36:06+01:00
Zadanie 1
Do wody dolano kwasów, którego pH<7

zadanie 2
Do wody dolano wodorotlenku, którego pH>7. Należy dodać kwasu, aby zneutralizować roztwór, którego pH wyniesie dokładnie 7