TABELKA::

Grupa Organizmów/ Narząd wymiany gazowej/ mechanizmy ułatwiające wym. gaz.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
dżdżownica /
ryby/
płazy/
gady/
ptaki/
ssaki/
larwy płazów/
owady/
pajęczaki/
drobne skorupiaki/


BŁAGAM NA DZIŚ !!!! SZYBKO !!!!!!!!!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T19:52:08+01:00
Dżdżownica------------całą powierzchnią ciała---------wilgotna powierzchnia ciała
ryby---------------------skrzela-----------------zasada przeciwprądów
płazy--------------------całą powierzchnią ciała , płuca workowate--wilgotna skóra
gady---------------------płuca gąbczaste----------------ruchy klatki piersiowej ułatwiają wymianę gazową
ptaki----------------płuca pęcherzykowate ----mechanizm podwójnego oddychania
ssaki----------------płuca kapilarne-------------istnienie przepony
owady---------------tchawki----------------------istnienie sieci tchawek
drobne skorupiaki---całą powierzchnią ciała(troche wieksze:skrzelami lub plucami odwłokowymi)
2 4 2
2010-02-15T19:58:38+01:00
Dżdżownica/ przez powierzchnię ciała
ryby/skrzela
płazy/przez skórę lub za pomocą płuc
gady/za pomocą płuc
ptaki/w workach powietrznych
ssaki/płuca
owady/tchawki
pajęczaki/skrzela, niekiedy całą powierzchnią ciała
1 5 1