Zadanie z zastosowaniem równań .

Bogdan wziął na obóz w góry 80zł. Na napoje wydał 2 razy więcej niż na lody, a o 5zł mniej niż na napoje wydał na słodycze. Za 15zł kupił upominki. Wrócił bez pieniędzy, gdyż ostatniego dnia zgubił 10zł. Ile pieniędzy wydał na lody?

pomóżcie .!!

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T18:23:46+01:00
X- pieniądze wydane na lody
2x- pieniądze wydane na napoje
2x-5- pieniądze wydane na słodycze

x+2x+2x-5+15+10=80
5x+20=80
5x=80-20
5x=60
x=12

Odp: Bogdan wydał na lody 12 zł.
2010-02-15T18:27:43+01:00
Bogdan miał 80zł
Koszty:
Lody=x
Napoje=2x
Słodycze=2x-5zł
Upominki:15zł
Zgubił:10zł
x+2x+(2x-5)+15+10=80zł
x+2x+2x-5+15+10=80zł
5x-5+15=70zł
5x-5=55zł
5x=60zł
x=12zł
Odp:Bogdan wydał na lody 12zł.





2010-02-15T19:52:06+01:00
X- pieniądze, które Bogdan wydał na lody
2x- pieniądze, które Bogdan wydał na napoje
2x-5- pieniądze, które Bogdan wydał na słodycze

x+2x+2x-5+15+10=80 zł
5x+20=80 zł
5x=80-20 zł
5x=60 zł |:5
x=12 zł

Odp: Bogdan wydał na lody 12 zł.