Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-12T21:02:39+02:00
- jeżeli wszystkie dzielące ją liczby pierwsze postaci 4× k+3 dzielą ją parzystą ilość razy
2009-10-12T21:08:02+02:00
Zobaczmy

Przykład - cyfra 2

3 do 2 + 4 do 2 = 9 + 16 = 25

Hm... Coś się nie zgadza!

Zobaczmy inny

Przykład - cyfra 5

6 do 2 + 7 do 2 = 36 + 49 = 85

Znowu??

Ostatni

Przykład - liczba 10

11 do 2 + 12 do 2 = 121 + 144 = 165

Twierdzenie to jest więc nieprawidłowe, ponieważ po co druga liczba jest nieparzysta, a wiemy przecież, że pomnożone przez siebie dwie liczby nieparzyste dają nam liczbę nieparzystą. To samo tyczy się liczb parzystych - jeśli mnożymy liczby parzyste przez siebie to otrzymujemy liczbę parzystą. Na podstawie tego dodajemy - liczba nieparzysta + liczba parzysta = liczba nieparzysta.