1.Wyjaśnij jak można zapobiegać choroby układu krążenia
2.Wyjaśnij dlaczego krwotok wewnętrzny może być zagrożeniem da życia osoby poszkodowanej.
3.Miażdżyca jest chorobą która powstaje na wskutek złego odżywiania i nie zdrowego trybu życia.
zaproponuj trzy zalecenia które pozwolą zapobiec tej chorobie Wyszukaj informacje w dostępnych źródłach.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T18:31:50+01:00
1) trzeba dbać o kondycję fizyczną , stosować odpowiednią dietę , dodawać niewielką ilość tłuszczów zwierzęcych bo ich nadmiar prowadzi do miażdżycy, nie wolno nadużywać alkoholu i palić papierosów.
2)Człowiek może połknąć krew i to spowoduje wymioty. Dlatego krwawiącą osobę należy posadzić na krześle , z lekko pochyloną do przodu głową , aby krew mogła swobodnie wypływać.
3) tak jak podałam w pierwszym przykładzie.
Moim zdaniem to powinno być dobrze , bo ostatnio brałam o tym na lekcji biologii . :)
1 4 1
2010-02-15T18:45:04+01:00
1. nie być otyłym dzięki: zjadaniu odpowiedniej ilości kalorii i wysiłkowi fizycznemu, jeść nienasycone kwasy tłuszczowe,
2. krwotok wewnętrzny to taki kiedy krew ucieka z naczyń ale nie wydostaje się z ciała, tzn. wypływa np. do brzucha. Chory może wtedy stracić bardzo dużo krwi, która nie bedzie krązyc w organizmie i odżywiać organow, a trudniej ten krwotok zauważyc niż zewnętrzny, wiec czesto pozniej do chorego dociera pomoc.
3. jak w 1