Odpowiedzi

2010-02-15T18:29:44+01:00
VICIKERS
KARABIN MASZYNOWY MG08
MG13
LEMG08/15
SMG08
MG34
MG42
KAR98K
GEW41
GEW43
SAG44
FG42
VG1-5
MP40
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T18:32:03+01:00
Użyto nowe rodzaje broni, cięzkie karabiny maszynowe, dziala, czołgi.
Niemcy wprowadzili gazy bojowe ( były one zakazane lecz pod koniec wojny zakaz zostal złamany i broń chemiczna byla używana przez obie strony konfliktu)
Marynarka posiadała pancerniki, okręty podwodne. Wykorzystywano nawet samoloty, na początku wojny tylko rozpoznawcze. Pod konec wojny lotnictwo posiadalo już jednostki mysliwskie, bombardujące oraz rozpoznawcze.

karabin maszynowy-to właśnie on zapoczątkował nowy sposób prowadzenia wojny – wojnę pozycyjną. W wojnie pozycyjnej jego siła rażenia była bardzo ważna – nie zawodził, gdy trzeba było szybko zabić wroga. Używały go zarówno państwa Trójprzymierza, jak i Trójporozumienia. Miał wiele rodzajów – ciężki, lekki, uniwersalny, wielkokalibrowy, ręczny. Jego użycie utrudniło prowadzenie wojny Niemcom – plan wojny błyskawicznej uniemożliwiła wojna pozycyjna, a ona zniszczyła plany wojenne tej nacji.
broń chemiczna- zastosowali ją jako pierwsi Niemcy, w ostatni dzień pierwszego roku wojny. Wystrzelili ku Rosjanom pociski z bromkiem ksylitu, w następnym miesiącu poczęstowli wrogów chlorem . Wszystkie państwa wystrzeliły łącznie ok. 66 mln pocisków, zabijając 450 tysięcy ludzi. Liczby najlepiej komentują, jaką odegrała rolę.
1 5 1